Brev:
Gider ikke spise mad
6. september 2016
Alder:
8 mdr.
Gider ikke spise mad
Hej Helen,
vi startede på grød da vores dreng var omkring 4,5 mdr. det gik rigtig godt og han spiste hurtigt en halv deciliter. og elskede mad.
Problemet med mad er først opstået her omkring 7 mdr alderen og vores dreng er nu 8 mdr. Det er for det meste både ved morgenmad, middagsmad og aftensmad.
Han spiser de første bider, og derefter brokker han sig og vil ikke have mere. vi starter med at vi giver ham maden på ske eller med hånden og derefter får han selv lov.
til morgenmad får han enten havregrød eller øllebrød,
frokost rugbrød og som regel en halv avokado eller en agurk.
aftensmad, får han nogenlunde det vi får.
HVis jeg servere en agurk, banan eller et stk knækbrød spiser han det glædeligt, men til måltiderne vil han ikke.
Vi sørger for ikke at presse ham. men er frustrerende hvorfor han ikke vil spise..
Han har 8 tænder og virker ikke til det er dem der generer.
Han får ca. 2-3 flasker om dagen, en før middagslur og til aften og nogle gange 1 om natten. Han får gennemsnitlig 400 ml.
- ang. yoghurt, må man gerne servere laktosefri yoghurt til hans alder?
Hilsen