Gider ikke spise mad

6. september 2016

Alder:
8 mdr.

Gider ikke spise mad

Hej Helen,

vi startede på grød da vores dreng var omkring 4,5 mdr. det gik rigtig godt og han spiste hurtigt en halv deciliter. og elskede mad.

Problemet med mad er først opstået her omkring 7 mdr alderen og vores dreng er nu 8 mdr. Det er for det meste både ved morgenmad, middagsmad og aftensmad.

Han spiser de første bider, og derefter brokker han sig og vil ikke have mere. vi starter med at vi giver ham maden på ske eller med hånden og derefter får han selv lov.

til morgenmad får han enten havregrød eller øllebrød,
frokost rugbrød og som ...

Annonce

... regel en halv avokado eller en agurk.
aftensmad, får han nogenlunde det vi får.

HVis jeg servere en agurk, banan eller et stk knækbrød spiser han det glædeligt, men til måltiderne vil han ikke.

Vi sørger for ikke at presse ham. men er frustrerende hvorfor han ikke vil spise..

Han har 8 tænder og virker ikke til det er dem der generer.

Han får ca. 2-3 flasker om dagen, en før middagslur og til aften og nogle gange 1 om natten. Han får gennemsnitlig 400 ml.

- ang. yoghurt, må man gerne servere laktosefri yoghurt til hans alder?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder